Start-Up Nation

250.000 Lei Finanțare Nerambursabilă

Alege iApply Consulting si ai Consultantul Tau Dedicat Pentru Accesarea Programului Start Up Nation !

Programul Start Up Nation 2024 se adreseaza firmelor  din toata tara, care au fost infiintate dupa data de 01.01.2022.

Finantarea Nerambursabila care poate fi solicitata in cadrul Start Up Nation, este de:

  1. 100.000 lei daca prin aprobarea si implementarea proiectului se va crea un singur loc de munca.
  2. 250.000 lei daca prin aprobarea si implementarea proiectului se vor crea doua locuri noi de munca.

Apelează gratuit la un consultant

Maximizeaza-ti sansele de finantare cu ajutorul unui consultant! Investeste in expertiza noastra pentru a obtine rezultatele dorite.

Cheltuieli Eligibile Start Up Nation

  1. Echipamente tehnologice, cu exceptia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale. In categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate si activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joaca, sali de sport, fitness, drone, x-body si de forta, echipamente, respectiv sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care s-a solicitat finantarea nerambursabila prin Start Up Nation, precum si autoturismele 100% electrice. Nu sunt asimilate echipamentelor tehnologice mijloacele de transport sau subansamblele pentru aceste mijloace de transport, cu exceptia autoturismelor 100% electrice
  2. Sisteme, instalatii si echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care s-a solicitat finantare, precum și de vehicule 100% electrice, e considerata ca intruneste criteriul de punctaj aferent dezvoltarii durabile in cazul in care totalul cheltuielilor eligibile din aceasta categorie este de minimum 5% din valoarea AFN.

Exemple de echipamente, respectiv sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare, precum si vehicule 100% electrice sunt: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, trotinete, 100% electrice, pompe de caldura, mini-eoliene, sisteme incalzire / racire, compresoare aer, panouri si / sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, etc

  1.  Spatii de lucru, spatii de productie si spatii pentru prestari servicii si comert. Valoarea activului ce urmeaza a fi achizitionat in cadrul programului se va face pe baza unei evaluari a unui expert evaluator ANEVAR, cu exceptia spatiilor mobile de lucru/ productie / prestari servicii / comert. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie sa aiba destinatie locativa atât la momentul achizitiei cât si pe toata durata de implementare a programului. In categoria spatii mobile de lucru / productie / prestari servicii / comert sunt incluse si corturile pentru organizare evenimente si baloanele presostatice. Pentru spatii mobile de lucru / productie / prestari servicii / comert nu este necesar raport ANEVAR.
  2. Autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fara motor, elevatoare, incarcatoare, remorci si semiremorci, platforme, izoterme si frigorifice, doc plutitor, salupe maritime pentru calatori, ambarcatiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare si autovehicule cu destinatie speciala, cu exceptia tuturor vehiculelor simbol G. Autoturismele 100% electrice vor fi asimilate echipamentelor. Nu se finanteaza vehiculele de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri. Pentru activitatile de rent a car, scoli de soferi si pilotaj si transporturi cu taxi-uri nu este limitata valoarea maxima si numarul de autoturisme achizitionate. A
  3. Autoturismele sunt eligibile pentru toate activitatile din cadrul programului in valoare eligibila de maxim 50.000 lei si maxim 1 autoturism / beneficiar, cu exceptia activitatilor de rent a car, scoli de soferi si pilotaj si transporturi cu taxi-uri, uin cazul carora nu se aplica aceasta limitare. In cazul in care intreprinderea beneficiara de ajutor de minimis, pe langa activitatea eligibila pentru care solicita ajutor in cadrul schemei de minimis, desfasoara si activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achizitionarea de mijloace de transport marfa, decat daca se asigura, prin separarea activitatilor sau o distinctie clara intre costuri, ca activitatea exclusa din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiaza de ajutoare de minimis;
  4. Mobilier, aparatura birotica si sisteme de protectie a valorilor umane si materiale;
  5. Plata salarii, utilitati (energie electrica, consum apa, gaze, salubritate, abonament telefon si internet), servicii de contabilitate si cheltuielile aferente chiriilor pentru spatii de lucru, spatii de productie sau spatii pentru prestari servicii si comert;
  6. Pentru aplicantii care isi asuma crearea si mentinerea unui singur loc de munca prin intermediul programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) reprezinta o suma forfetara de maxim 30.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate in urma verificarii cererii de finantare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face in baza cererii beneficiarului insotita de documentele care sa ateste crearea a minim 1 loc de munca;
  7. Pentru aplicantii care isi asuma crearea si mentinerea a doua locuri de munca prin intermediul programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) reprezinta o suma forfetara de maxim 60.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate in urma verificarii cererii de finantare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face in baza cererii beneficiarului insotita de documentele care sa ateste crearea a minim 2 locuri de munca;
  8. Pachet digital (voucher de digitalizare) care sa contina minim site de prezentare a activitatii sau magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis si pe toata perioada de monitorizare, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfasurarii activitatii si semnatura electronica. Optional si suplimentar, pachetul digital poate contine si echipamente IT tehnica de calcul tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete. Pachetul digital (voucherul de digitalizare) reprezinta cheltuiala obligatorie in cadrul programului si este in valoare eligibila de minim 25000 lei. Cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare.
  9. Active necorporale referitoare la brevete de inventie, francize, etichetare ecologica;
  10. Cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale desfasurate in Romania sau in alta tara membra a Uniunii Europene – pentru asociatul/ actionarul / angajatii societatii aplicante, in valoare eligibila de maxim 1000 lei/persoana;
  11. Taxa pe valoarea adaugata (TVA) nedeductibila pentru aplicantii neplatitori de TVA conform Codului Fiscal;
  12. Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program si/sau pentru implementarea proiectului, in valoare eligibila de maxim 10.000 lei, decontabila in ultima cerere de rambursare/plata;
  13. Doua placute informative obligatorii in valoare de maxim 500 de lei care vor fi plasate astfel: una in interiorul spatiului de la locatia de implementare a proiectului (indoor), in locul cu vizibilitatea cea mai buna pentru vizitatori (receptie, secretariat, loc de asteptare etc);una in exteriorul spatiului de la locatia de implementare a proiectului (outdoor), in locul cu vizibilitatea cea mai buna pentru clienti, pe langa spatiul unde se desfasoara activitatea (fatada stradala, intrare in cladire etc).
  14. Cheltuieli financiare aferente creditelor/garantiilor obtinute pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate in cadrul programului, pentru solicitantii care utilizeaza credit pentru implementarea proiectului. Decontarea acestor cheltuieli se face numai pe baza de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare de dupa momentul semnarii acordului de finantare, pentru perioada de implementare.
  15. Bancile partenere prin intermediul carora se va realiza implementarea, sunt: Transilvania, OTP, Unicredit, BCR, CEC, BRD, Alpha. Acestea vor putea oferi inclusiv finantarea pentru aportul de 5%; 10% sau 15%.

Experți în accesarea de Fonduri Nerambursabile

iApply Consulting este o firmă de consultanță în afaceri cu o experiență de peste 7 ani în accesarea de fonduri nerambursabile. Portofoliu nostru este alcătuit din sute de firme din Romania care au câștigat finanțări europene si guvernamentale, bucurându-se de un prestigiu național pozitiv.

Criterii De Eligibilitate Start Up Nation

  1. Pot accesa programul Start Up Nation, S.R.L-urile infiintate dupa data de 01.01.2022;
  2. Firmele care au accesat programul Grant Capital de Lucru si HoReCa, nu sunt eligibile pentru Start Up Nation;
  3. Cel putin unul dintre Actionarii/Administratorii Societatii Aplicante, trebuie sa faca dovada urmarii unui curs de competente digitale si antreprenoriale, pana la momentul finalizarii etapei de implementare ( efectuarea achizitiilor)
  4. Suma alocata pentru plata salariilor, chiriilor, utilitatilor este de 60.000 Lei daca se vor crea 2 locuri noi de munca;
  5. Suma alocata pentru plata salariilor, chiriilor, utilitatilor este de 30.000 Lei daca se va crea un singur loc de munca;
  6. Serviciile de consultanta pentru accesarea programului sunt eligibile prin Start Up Nation in limita a 10.000 Lei;
  7. Valoarea pachetului digital achizitionat prin Start Up Nation, trebuie sa fie de minim 25.000 Lei;
  8. Indeplinirea criteriului D “Proiectul prezinta o componenta de dezvoltare durabila”, se considera indeplinit in situatia in care prin proiectul Start Up Nation, vor fi achizitionate instalatii si echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor. In situatia in care proiectul va avea o valoare de 100.000 lei, valoarea  instalatiilor si a echipamentelor achizitionate in scopul realizarii unei economii de energie, trebuie sa fie de minim 5.000 Lei. Daca valoarea proiectului va fi de 250.000 lei, valoarea  instalatiilor si a echipamentelor achizitionate in scopul realizarii unei economii de energie, trebuie sa fie de minim 10.000 Lei.
  9. Mijloacele de transport 100% Electrice, sunt incadrate in categoria Echipamentelor Tehnologice, neexistand o valoare maxima alocata acestei cheltuieli. Trebuie sa tineti cont insa de faptul ca prin proiect trebuie sa achizitionati si echipamente/elemente care sa fie integrate in ” Pachetul Digital”!
  10. Cofinantarea beneficiarilor pentru sesiunea Start Up Nation, este de minim 5%, insa pentru maximizarea sanselor, este indicat un aport de 15%, peste suma acordata de Minister.

Apelează gratuit la un consultant

Maximizeaza-ti sansele de finantare cu ajutorul unui consultant! Investeste in expertiza noastra pentru a obtine rezultatele dorite.

Domenii de Activitate Eligibile:

Activitatile Economice pentru care se poate solicita Finantarea Nerambursabila de 200.000 lei, sunt:

  1. Productie
  2. Servicii / Industrii Creative
  3. Servicii
  4. Comerţ şi alte activităţi

Documentele necesare pentru accesarea programului Start Up Nation Editia:

  1. Semnatura electronica;
  2. Copie CUI Societate, semnat si stampilat cu mentiunea “Conform cu Originalul”
  3. Copie Act De Identitate Asociat / Administrator, semnat si stampilat cu mentiunea Conform cu Originalul
  4. Certificatul Constatator al societatii;
  5. CV-ul asociatului / asociatilor;
  6. Ofertele de pret pentru echipamentele / utilaje pe care intentionati sa le achizitionati prin proiect.
Call Now Button